אוהבים אותנו מתים: המאבטח דן אוזן שנרצח בקופנהגן נבחר לאיש השנה בדנמרק

    יוסי אשר | צילום: פייסבוק 3 Comment on אוהבים אותנו מתים: המאבטח דן אוזן שנרצח בקופנהגן נבחר לאיש השנה בדנמרק
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דן אוזן (37) נרצח בפברואר השנה בעת שחסם בגופו מחבל שניסה לפרוץ לבית הכנסת המרכזי בקופנהגן. אוזן היה המאבטח הראשי של הקהילה היהודית בעיר. באותו יום הוא הוצב בכניסתו של בית הכנסת כדי לאבטח את חגיגת בת המצווה של חנה בנטוב.

    מחבל חמוש הגיע לבית הכנסת וניסה לפרוץ פנימה אך אוזן חסם אותו בגופו ושילם על כך בחייו. בגבורתו מנע טבח של של משתתפי האירוע. בהלווייתו של אוזן השתתפו ראש ממשלת דנמרק דאז, הלה ת'ורנינג שמידט ויו"ר האופוזיציה דאז לארס לקה ראסמוסן, שמכהן היום כראש ממשלת דנמרק.

    אתמול זכה אוזן להכרת תודה מאזרחי דנמרק כשהוא גבר על 9 מועמדים אחרים ונבחר ברוב מרשים לאיש השנה של דנמרק על ידי קוראי העיתון הדני "ברלינסקה טידנדה", שנחשב לאחד היומונים הנפוצים במדינה ועל ידי חבר שופטים שהשתתף בבחירה יחד עם הקוראים. את הפרס העניק העורך הראשי של העיתון לאביו של דן, סרג'יו (מרדכי) אוזן. גם אימו ואחותו השתתפו בטקס וזכו למחיאות כפיים מרגשות.

    ראש ממשלת דנמרק נאם בטקס ושיבח את אוזן ואמר כי הוא גיבור. הוא הביע "הערצה והערכה" למשפחתו של אוזן, שלאחר הרצח לא קראו לנקמה אלא התבטאו נגד שנאת ודעות קדומות.

    שגריר דנמרק בישראל, ג'ספר ווהר אמר אתמול: "דן אוזן בולט כדוגמא עבור כולנו, בנחישות שלו ובהקרבה העצמית. יש לגנות את הטרור בכל צורותיו וביטוייו. דן אוזן פעל בגבורה זה ללא היסוס ושילם על כך בחייו. התואר הדני של איש השנה הוא רק מחווה קטנה של כבוד והערכה מהעם הדני לנחישות בני עמם"



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תכלס' נכון אוהבים אותנו מתים

    2. 1

      מה הקשר הוא בן לאמא גויה?!?! אז הרצח שלו מותר? רק שאני אבין ?!